Internet Info, s.r.o. Lupa Root Měšec Podnikatel DigiZone Slunečnice Vitalianew Bomba Navrcholu Weblogy Jagg Woko Dobrý web Computer.cz SK: MojeLinky
Root.czBlogyMartin Hassman: nejen o prohlížečích

Acid test 3, sprintující WebKit a skryté poznámky

Martin Hassman, 4. 03. 2008, 21:10 v kategorii Webové prohlížeče, štítky: ,

Včera byl oficiálně zveřejněn Acid 3. To se řadě lidí líbí, protože mohou opět měřit nějaká čísílka (byť jim často ani nerozumí), některým se to naopak nelíbí, protože to bude odvádět vývojáře od jejich běžné práce.

A jak to dopadlo?

Jako nejvíce náchylní k davové manipulaci se ukázali vývojáři WebKitu, kteří zřejmě chtějí navázat na své nedávné prvenství v překonání Acid 2 testu, a tak již v den vydání finálního Acid testu 3 jej jejich noční build dokázal zdolat z 87%, tedy až na nějaké drobné prakticky celý.

A tak nezbývá než zatleskat WebKitu v šeděmodrém dresu, který právě teď vbíhá do cílové rovinky. Není tomu tak dávno, kdy by na WebKit s jeho zoufale slabým skóre pouhých 39% nikdo nevsadil. Zdá se, že ve sprintu na krátké tratě nemá WebKit rovného soupeře.

klukům webkiťáckým fandím (Do-to-ho! Při-déééééj!) a chtěl bych vidět, jak to teď u nich vypadá. Ty radostně unavené tváře vývojářů commitující další a další prošlý test... Takhle nějak se podle mě formují skvělé týmy.

Konstrukce, které jste chtěli napsat, ale báli se je použít

Pokud vás nezajímají jen výsledná čísla, ale chcete se podívat, jaké testy v tom kterém prohlížeči skutečně selžou, neboli ta slabá místa dnešních prohlížečů - jinak řečeno konstrukce, které jste možná někdy chtěli do své aplikace napsat, ale báli jste se je použít, protože nefungovaly správně, pak si zobrazte skrytý log Acid 3 testu.

Log Acid 3 testu

Počkejte, až Acid 3 doběhne a buď klikněte na velké písmeno "A" (vyskočí alert) nebo pro detailní zkoumání při kliknutí přidržte klávesu SHIFT (výsledek se otevře do nového okna).

Co řádka logu, to jeden neúspěšný test i s chybovou hláškou. K pochopení některých si budete muset otevřít i zdroják stránky acid3.acidtests.org.

Pro ukázku přiložme log získaný z poslední noční verze WebKitu (r30628 pro Windows):

    Failed 13 of 100 tests.
    Test 2: reached expectation 13 when expecting expectation 12
    Test 11: when inserting <a> into Document with another child: wrong exception raised; code = 1
    Test 13: collapsed is wrong after deletion
    Test 23: no exception for createElementNS('null', ':div')
    Test 25: failed to raise exception
    Test 26: e1 - parent element doesn't exist after looping
    Test 27: e1 - parent element doesn't exist after waiting
    Test 69 took 23 attempts.
    Test 70: UTF-8 encoded XML document with invalid character did not have a well-formedness error
    Test 73: expected: 10, got: 1 - click event handler called the wrong number of times
    Test 75: Value undefined (result of expression anim.beginElement) is not object.
    Test 76: expected: 0, got: 100 - Incorrect animVal value after svg animation.
    Test 77: expected: 42, got: 65 - getSubStringLength #1 failed.
    Test 79: expected: 34, got: 33 - SVGSVGTextElement.getNumberOfChars() incorrect
    Elapsed time: 4.97s

Logy z jiných prohlížečů sem vkládat nebudu, ty jsou zatím ještě příliš dlouhé 8-) A ostatně ani favorit na druhé místo není vůbec jistý.

Související

Komentáře (18)

  1. 5. 03. 2008, 09:25 tonk napsal:

    tak tohle jsem vubec netusil, ale zarucene zkusim ;)

  2. 5. 03. 2008, 12:11 dayvee napsal:

    opera 9.5beta1 ma docela hezkejch 60% :-)
    jinak webkit (resp. khtml) jsem nikdy nemel prilis v lasce, ale v posledni dome se muj nazor na nej zacina menit

  3. 5. 03. 2008, 14:04 Poborskiii napsal:

    WebKit rev. 30790 dosáhl 90%

  4. 5. 03. 2008, 15:45 alpha napsal:

    Tak za kolik let projde IEx Acid2 testem? Uz ma pomalu nacase.
    Ja myslim, ze to x bude tak 10...

  5. 5. 03. 2008, 16:07 Martin Hassman napsal:

    [4] x = 8 a tenhle tyden ho prvne predvadet

  6. 5. 03. 2008, 19:47 Martin Hassman napsal:

    [5] Říkal tu někdo tenhle týden?

    Tak zde jsou whitepapapers, IE8 beta by měla být ke stažení každou chvíli
    http://code.msdn.microsoft.com/ie8whitepapers
    http://www.microsoft.com/windows/products/winfamily/ie/ie8/readiness/Install.htm

  7. 5. 03. 2008, 20:49 Martin Hassman napsal:

    [6] Tak navzdory slibum Acid2 zatim IE8beta uplne nezvlada. Temer, ale jeste ne uplne.

  8. 5. 03. 2008, 22:42 Franta napsal:

    [6] to mi přijde jako chrlení verzí, IE 7 tu přece není tak dlouho jako 6, ne? Že by MS začínal chápat, že musí pro udržení uživatelů taky něco aktivně dělat? :-)

    Na moje stránky leze většina lidí stále se 6, což mě docela znechucuje, když už nic jiného, tak jde aspoň o tu průhlednost PNG. Poměr 6 a 7 je 18:15 % (FF má 17)

  9. 5. 03. 2008, 22:51 Martin Hassman napsal:

    [8] Jenze jak je IE7 ve srovnai s jinymi prohlizeci daleko? A IE6 mela zmizet uz davno.

  10. 6. 03. 2008, 01:35 P_V napsal:

    Acid xichtík sice na stránce vypadá jak má, ale zkuste ho vytisknout :-)

  11. 13. 03. 2008, 05:04 Michal Holub napsal:

    V Acid 3 je vidět už samotná rozpolcenost celého Web standards projektu. Byl jsem na konferenci s Molly Holzschlag, vedoucí projektu. Acid 3 je v jejich očích poměrně nešťastné dílko. Na jednu stranu se tváří jako benchmark zahrnující snad všechny web standardy najednou na druhou stranu byl napsán jako one-man-show, což samo o sobě v jejich očích něco značí.
    Lidi mají rádi čísla a Acid3 bude pro mnohé argument pro a proti určitému prohlížeči. Jenom doufám, že výrobci budou o něco chytřejší a nebudou tak hledět na Acid, ale spíše na praktičtější věci

  12. 13. 03. 2008, 21:47 Martin Hassman napsal:

    [11] Už jsem si několikrát všiml, že když něco dělá Ian Hickson, tak to Molly kritizuje - bylo by zajímavé zjistit, co ty dva proti sobě mají 8-)

    Jak (a zda) probíhala spolupráce na Acid3 nevím, komunikační kanály WaSPu nesleduji. Veřejnost mohla ke konci přispět a taky to udělala http://met.blog.root.cz/0801/acid3-kysely-na-vsechny-strany ale zda měli možnost ovlivnit projekt už od začátku, to nevím. Úplně první verzi Acid3 jsem viděl loni na jaře, takže tajné to určitě nebylo.

  13. 17. 03. 2008, 03:56 Michal Holub napsal:

    [12] No je pravda ze Molly umi kritizovat...na konferenci kritizovala vsechny okolo, hlavne fakt, ze vyvoj verze html trva 10 let a stejne se nic poradne neudela a tak...a vlastne v prubehu to cloveku dojde - ona dokaze mluvit hodinu o nicem a jestli takhle vypada i pracovni den, tak html 5 se do finalni faze nedostane ani za 15 let :)

  14. 17. 03. 2008, 10:38 Martin Hassman napsal:

    [13] Vyvoj HTML5 zacal 2004 a realny odhad spusteni HTML5 je za 2-4 roky. 15 let se nebojim, protoze na HTML5 se Molly nijak nepodili (krom toto kritizovani), to maji na starosti jini.

  15. 17. 03. 2008, 14:47 Petr Krontorad napsal:

    Ten "sprintujici" webkit neni uplne presny. Z povahy testu vyplyva, ze kazdy ze 100 testu zahrnuje nekolik kroku a pokud byt jeden neprojde, jde bod dolu. Stacilo opravit nekolik drobnosti a razem se dostali o 65 bodu dal. Rozhodne tedy nejeli bod po bodu a honili to po nocich:).

    To cislo ostatne nejde brat moc vazne (u kazdeho prohlizece). 100/100 je sice hezky, ale z praktickeho pohledu to zas tak podstatne neni. Rozdil mezi stabilnim Safari a nightly buildem WebKitu neni v praxi videt, a ani hodne narocne skriptovane aplikace nejaky vetsi rozdil nepociti, byt je precejenom znat, ze nightly webkit je sviznejsi.

  16. 17. 03. 2008, 21:37 Michal Holub napsal:

    [14] Jo mas pravdu trochu jsem se unahlil...no vsichni doufejme, ze tomu tak opravdu bude.

  17. 18. 03. 2008, 09:41 Martin Hassman napsal:

    [15] V "bodovém ohodnocení" skutečně nejde rozlišit, kdy test neprošel vůbec nebo pouze selhala testovaná okrajová podmínka. Ale s tím honěním nesouhlasím. Stačilo se občas podívat na IRC #webkit , aby bylo vidět, co to s lidmi dělá.

  18. 18. 03. 2008, 23:55 jiri-j napsal:

    Tak poslední nightly-build webkitu si vede ještě lépe (u ./configure použito --enable-svg-experimental)

    93/100
    Failed 7 tests.
    Test 02 failed: reached expectation 13 when expecting expectation 12
    Test 23 failed: no exception for createElementNS('null', ':div')
    Test 25 failed: failed to raise exception
    Test 26 passed, but took 208ms
    Test 69 passed, but took 155 attempts.
    Test 70 failed: UTF-8 encoded XML document with invalid character did not have a well-formedness error
    Test 75 failed: Value undefined (result of expression anim.beginElement) is not object.
    Test 76 failed: expected '0' but got '100' - Incorrect animVal value after svg animation.
    Test 79 failed: expected '34' but got '33' - SVGSVGTextElement.getNumberOfChars() incorrect
    Total elapsed time: 5.80s

K tomuto spotu není povoleno přidávání komentářů.